
Adfærdsdesign
Adfærdsdesign er gennem de sidste 10 år, gået fra at være en interessant teori og indsigt om menneskers reelle adfærd, til nu at være en enorm anerkendt og benyttet metode til at designe sin forretning til at skabe bedre resultater. De to populære bestsellers af Morten Münster ”Jytte fra marketing er desværre gået for i dag” og den seneste ”Jytte vender tilbage” har medvirket til at formidle metoderne og skabe enorm stor opmærksomhed om de logiske tiltag der kan gøres i forretningsmæssig sammenhæng, både fysisk og online i B2C og efterhånden også i B2B.
Foredraget er en times gennemgang af baggrunden og metoderne, garneret med en masse praktiske eksempler og underholdende historier. Oplægget kan med fordel bruges som en introduktion til at arbejde videre med emnet i studieforløbet. Flere studerende har efterfølgende introduceret adfærds design metoderne i deres praktikvirksomheder, både i forbindelse med optimering af webshops og salg- og marketing tiltag, hvilket har medvirket til at skærpe deres faglige profil og dermed muligheden for efterfølgende fastansættelse.
Location
KEA - Konferencesalen, Guldbergsgade 29N